zondag 26 juni 2016

Zon


Hallo lieve lezers,

Vandaag een hanger van zilverklei spuitpasta & acrylhars.

Om te beginnen heb ik een zon getekend.
Over deze tekening plaats ik transparante folie die ik met een plakbandje op het papier vastzet tegen het verschuiven.
Met spuitklei en grijs spuitmondje trek ik de tekening over.
Na het drogen breng ik een tweede spuitklei laag aan.
Eventuele oneffenheden werk ik meteen bij met een penseel en een beetje water.
Als ik de zon heb laten drogen schuur ik deze heel voorzichtig om oneffenheden te verwijderen.


Na het afbakken op 800 graden polijst ik de zon met polijstborstel en schuurpads.
Voor het vullen van de zon, plak ik de achterkant van de zon af met plakband.
De transparante acrylhars breng ik op kleur met harspigment. Daarna breng ik de hars in laagjes aan. Tussentijds worden de laagjes uitgehard onder een UV-lamp.


Als de zon klaar is maak ik de hanger af met een ringetje en een zonnig geel lint.


Materialen en gereedschappen
Art Clay Spuitpasta 10 Gram 1 Spuitmondje
Art Clay Acrylhars Transparant, Ange Super Resin UV Crystal
Art Clay Hars-Pigment Geel
Art Clay Hars-Pigment Cherry



Geen opmerkingen:

Een reactie posten